LITERÁRNO-DRAMATICKÝ ODBOR

Literárno dramatický odbor zameriava svoju činnosť na vytváranie hudobno - dramatických projektov, naštudovania detských muzikálov v spolupráci s ostatnými odbormi školy.

Výchovno-vzdelávacím cieľom tohto odboru je vytvorenie elementárnej stupnice mravných a umeleckých hodnôt, učiť žiakov vzájomnému rešpektovaniu ich odlišnosti, hodnoteniu kladov a záporov, chápaniu funkcie tvorivej činnosti v dramatickej hre, v pohybovom a slovnom prejave a viesť ich k samostatnému prístupu pri riešení daných úloh. V predmete dramatika a slovesnosť sa precvičujú základné princípy stavby dramatického tvaru. Využívajú sa tu cvičenia podporujúce rozvoj zmyslového vnímania, vnímania partnera v priestore, rozdelením do menších skupín sa umožňuje žiakovi vidieť prácu druhého a kriticky ju hodnotiť, dbá sa o kultúru správania, vzájomnú úctu.

Slovný prejav sa usmerňuje k vyjadreniu vzťahu najmä formou dialógu. Žiaci sa učia citlivo vnímať význam použitých slov. Hrou a slovami sa obohacuje slovná zásoba. V prípravnej činnosti „reč" sa zdokonaľujú pomocou motivácie odborné schopnosti, upevňujú sa správne rečové návyky. V prípravnom predmete pohyb žiaci naďalej dôsledne spájajú osvojené náročnejšie technické prvky s výrazom. Funkčne je začlenený hudobno-pohybový a tanečný prejav do dramatickej činnosti aj vo forme improvizácie. Využíva sa získaná obratnosť žiakov a ich schopnosť koordinovať pohyby. K pohybovým improvizáciám, hrám a tancom sa funkčne používa reprodukovaná a živá hudba. V predmete prednes učiteľ vyhľadáva spoločne so žiakmi texty, ktoré im pomáhajú vytvárať si názor na okolitý svet a vzťah k nemu. Prácou v súbore a verejnými vystúpeniami sa umožňuje žiakom prakticky si overiť svoje schopnosti, nadobudnuté vedomosti a hĺbku záujmu jednotlivých žiakov o túto činnosť.